Michelisz Norbi mesebeli története

Bara Arisztid

Mindig nagyon jó érzés azt látni, amikor valaki a csúcson nem száll el magától, hanem ugyanaz az ember marad, aki előtte is volt. De nem csak ebből a szempontból lehet sokak számára valódi példakép Michelisz Norbi autóversenyző.

Már az alábbi rövid videóból is kiderül ez. Többek közt megkérdezték tőle azt is, hogy ki az a ma élő ember, akit a legjobban csodál. Nem gondolom, hogy sokan a feleségüket mondták volna. Ebből viszont már egyenesen következik, hogy számára a család a legfontosabb.

Michelisz Norbert 1984. augusztus 8-án született Himesházán, Pécstől nem messze. Itt is nőtt fel. Hat-hét éves volt, amikor autószerelő és raliversenyző nagybátyja épített neki egy vaskeretes kisautót. Szülői felügyelettel körözhetett vele a faluban, Himesháza földes útjain 40-50 km/h-s sebességgel robogott. Akkor még nem is sejtette, hogy ez mennyire meghatározza majd életét.

14 évesen, az összespórolt zsebpénzéből megvette a Grand Prix Legends nevű videojátékot és különböző internetes bajnokságokon indult benne. Annyira jó volt, hogy felfigyelt rá Wéber Gábor, aki akkor a Zengő Motorsport legsikeresebb autóversenyzője volt. Az ő ajánlására Zengő Zoltán, a csapat tulajdonosa adott Norbinak egy esélyt 2005. szeptember 13-án a hungaroringi tesztnapon. Akkor ült először - 21 évesen - igazi versenyautóban és mindössze három tizeddel maradt el a nap legjobb köridejétől.

Zengő Zoltánék 2006-ban benevezték a Suzuki Swift Kupába. Nem indult esélyesként, de rögtön az első időmérőn egy másodpercet vert a másodikra. Onnantól nem volt megállás, meg is nyerte a sorozatot. A következő idényt már a Renault Clio Kupában töltötte és azt is megnyerte. Aztán nemzetközi szinten is elkezdte bontogatni szárnyait. A kezdeti nehézségek után, 2009-ben Európa-kupát nyert és év végén Jean Todtól átvehette a FIA Év tehetségének járó díjat. Első világbajnoki címét - az újoncok között - a 2010-es WTCC-ben aratta. Előtte magyar még sohasem nyert ilyen díjat.

Zengő Zoltán (balra) és Michelisz Norbert együtt erősödött bele a nemzetközi autóversenyzésbe / Fotó: zengomotorsport.hu

2011-ben a csapat a Seat-ról a BMW 320 TC-re váltott, ami nagy kihívást jelentett Norbinak, mert előtte sosem vezetett hátsó kerékmeghajtású versenyautót. Sokáig küzdött a Yokohama Trophyért, de mivel a szezon második fele nem alakult jól, így lecsúszott róla. Azonban mindenért kárpótolta az a 70 ezer ember, aki megtöltötte a Hungaroring lelátóit. Először rendeztek WTCC-futamot Magyarországon, a hazai közönség előtt elért második hely felejthetetlen élmény számára.

2015-ben, 10 év után elbúcsúzott a Zengő Motorsporttól, és a Honda gyári csapatának, a JAS Motorsportnak a versenyzőjeként folytatta tovább. Két dobogós helyezéssel mutatkozott be a JAS Motorsport színeiben a 2016-os szezon első versenyhétvégéjén Franciaországban.

2017-ben, a WTCC második helyezettjeként Michelisz Norbertet is a színpadra szólították a Versailles-i kastélyban, ahol a magyar autósport történetének első vb-trófeáját vette át

Sokak meglepetésére szerződést kötött a Hyundai Motorsporttal, amelynek a gyári pilótájaként csatlakozik a BRC Racing Teamhez, hogy egy Hyundai i30 N TCR típusú versenyautóval álljon rajthoz a világbajnokság helyébe lépő, újonnan alakult FIA túraautó-világkupa (WTCR) 2018-as szezonjában.

Erről így nyilatkozott:

Hálás vagyok a Hondának, mert az elmúlt két év pályafutásom szakmailag legizgalmasabb időszaka volt, amelyben sokat fejlődtem, de úgy éreztem, hogy szükségem van az új kihívásra. Büszkeséggel tölt el, hogy a Hyundai Motorsport Gabriele Tarquini mellett velem száll harcba a WTCR bajnoki címeiért 2018-ban.”

Nekem teljesen mindegy, hogy melyik márka csapatában indul. Mindig drukkolni fogok neki.

https://hetijoarc.blogstar.hu/./pages/hetijoarc/contents/blog/48055/pics/lead_800x600.jpg
autóversenyző,Michelisz Norbert,túraautó
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?